اعلام آمادگی چین برای تعمیق روابط راهبردی با روسیه-راهبرد معاصر

اعلام آمادگی چین برای تعمیق روابط راهبردی با روسیه

وزارت خارجه چین می‌‎گوید که این کشور آماده است تا روابط راهبردی خود را با روسیه تقویت کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 11
کد خبر: ۲۵۷۰۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه چین به نقل از «وانگ یی» وزیر خارجه این کشور، از آمادگی پکن برای تقویت روابط راهبردی با روسیه خبر داد.

 

وزارت خارجه پکن نوشت: چین آماده است تا روابط راهبردی خود را با روسیه تقویت کرده و نقش خود را به عنوان سازوکار مشارکت و تعاملات درباره مسائل مرتبط با امنیت راهبردی بین چین-روسیه و همچنین سازوکار نشست‌ نمایندگان عالی کشورهای بریکس در حوزه مسائل امنیتی ایفا کند و علاوه بر این، همواره در راستای غنی‌سازی محتوای راهبردی روابط پکن-مسکو گام بردارد.

 

«وانگ یی» همچنین در جریان جلسه با سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه در سن‌پترزبورگ یادآور شد که به‌رغم تحولات بی‌سابقه یک قرن اخیر، روابط چین و روسیه روندی باثبات را طی کرده و توسعه مناسبی داشته است.

 

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه چین به این موضوع اشاره شده است که این کشور تمایل دارد تا با همکاری سایر کشورهای عضو بریکس، اعتماد و همکاری متقابل بین اعضای این گروه را تعمیق بخشیده و سازوکار بریکس را به بستری مهم برای اتحاد و همکاری جهان جنوب بدل سازد. وزارت خارچه چین علاوه بر این تاکید کرد که این کشور از ریاست روسیه بر بریکس حمایت می‌کند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده